Social media Pub
Social media Pub

Na trend čerstvosti v potravinárstve naskočili už aj pivovarníci

20.06.2017

Súčasným trendom v potravinárstve je čerstvosť. Z rôznych prieskumov vychádza, že Slováci už nehľadia v prvom rade na cenu, ale najmä na kvalitu a čerstvosť. A hoci donedávna prevažoval názor, že kvalitné nepasterizované pivo vedia vyrobiť len malé, resp. reštauračné pivovary, ktoré navaria len toľko piva, koľko hneď predajú, dobrý veľký pivovar dokáže to isté.

Potvrdzuje to značka Gambrinus, ktorá vie, vďaka unikátnej technológii mikrofiltrácie v záverečnej fáze výroby, načapovať nepasterizované pivo s plnou a sviežou chuťou v každej dobrej pivárni po celom Slovensku. Slováci pritom zatiaľ nemali až toľko príležitostí oceniť jeho prednosti. Podľa prieskumu pivovaru Gambrinus len 49 % ho niekedy v živote ochutnalo  a dokonca 14 % Slovákov vôbec nepasterizované pivo nepozná.

 Za necelé dva roky od zavedenia nepasterizovaného piva do ponuky pivární a reštaurácií v susednej Českej republike sa stal Nepasterizovaný Gambrinus 10 % jednotkou medzi čapovanými desiatkami. „Veríme, že podobný úspech zaznamená nepasterizované pivo aj u Slovákov. Na základe skúseností z Čiech vieme, že tam kde sa začal čapovať nepasterizovaný Gambrinus, zvýšila sa priemerná výtoč piva,“ uviedol brand manažér značky pre Slovensko Josef Jalůvka. Jeho slová potvrdzuje prevádzkar reštaurácie Gurmánsky dvor Dávid Darázs: „Zákazníci si radi doprajú to najlepšie, teda kvalitné a čerstvé potraviny a nápoje. U nás pripravujeme jedlá v prevažnej miere z čerstvých potravín, preto sme radi, že máme možnosť ponúknuť zákazníkom nepasterizované pivo, ktoré má rovnakú chuť ako keby sme ho podávali priamo v pivovare.“

Nepasterizovaný Gambrinus sa varí tým istým spôsobom ako ostatné varianty, len tesne pred stáčaním do sudov prechádza mikrofiltráciou, čím je zaistená potrebná trvanlivosť a zároveň uchovaná plná živá chuť. Väčšina pivovarov svoje sudové pivá z dôvodu dlhšej trvanlivosti stabilizuje prietokovým pastérom.

„Naším cieľom  je ponúkať na prevádzkach čo najčerstvejšie pivo, ktoré chutí rovnako ako u nás v pivovare. Preto sa snažíme maximálne šetrne zabezpečiť jeho vyhovujúcu trvanlivosť. Z tohto dôvodu sme investovali nemalé finančné prostriedky do špeciálnej technológie mikrofiltrácie, ktorá predĺži trvanlivosť a pritom zachová maximálnu čerstvosť chuti piva,“ hovorí Pavel Zítek, sládok pivovaru Gambrinus.

Na trend čerstvosti v potravinárstve naskočili už aj pivovarníci Pavel Zítek - sládok pivovaru Gambrinus Vladimír Jurina